Merona Repository Refund Policy (English)

This page explains how to refund products purchased from the Merona Repository (hereinafter referred to as Merona Repo, Repo or this site) and policies.

What products can I refund?

Most items purchased on this site within 2 weeks can be refunded. However, refunds cannot be made for products that have not been purchased on this site or are marked as “non-refundable”.

All products sold on this site are digital products, and refunds may be restricted for products that do not contain solutions to prevent unauthorized copying, such as DRM.

However, all refund requests are reviewed and refunded by the seller of each product. Seller may refund or reject a refund, even if this does not apply to the above. However, the seller must approve the refund request, post, or promise an update to resolve the issue, if any, for a refund request that:

  • product does not work as described
  • The product does not work because product has technical error.
  • can not install product

If the above is true, but the developer refuses to refund, you can contact support@repo.co.kr to request the Merona Repository arbitration.

If a product is refunded, repurchase of the refunded product may be restricted, and all refund requests are final, so if the refund request is rejected, you will no longer be able to initiate a refund request.

How can I request an refund?

Go to the My Account page of this site, go to the Transaction menu of the transaction to be refunded in the purchase record, and create a Dispute requesting a refund. A refund request is then filed with the seller.

Not all sellers can speak your language, so please use English to request a refund and explain why you need a refund.

My refund request has been declined.

All refund requests are reviewed and refunded by the seller of each product. If you believe that the refusal of the refund is wrong, you can contact support@repo.co.kr to request arbitration by the Merona Repository.

How is the refunded amount paid?

When the refund request is approved and you receive an email stating that the refund has been received, it will be refunded to the payment method used to make the payment. However, depending on the payment method, you may not be able to pay the refund amount. In that case, the payment amount will be refunded by other means of refund in consultation with Merona Repository.


Merona Repository 환불 정책 (Korean)

이 페이지에서는 Merona Repository(이하 Merona Repo, 레포, Repo 또는 이 사이트라고 불림)에서 구매한 상품을 환불하는 방법과, 정책에 대해 설명합니다.

어떤 상품을 환불할 수 있나요?

이 사이트에서 2주 이내에 구매한 대부분의 상품은 모두 환불할 수 있습니다. 하지만 이 사이트에서 구매하지 않은 상품이나, “환불 불가”라고 표시된 상품은 환불할 수 없습니다.

이 사이트에서 판매되는 모든 상품은 디지털 상품이며, DRM 등 무단 복제 방지를 위한 솔루션이 포함되지 않은 상품은 환불이 제한될 수 있습니다.

하지만, 모든 환불 요청은 각 상품의 판매자가 직접 검토하고, 환불합니다. 판매자가 위 사항에 해당하지 않더라도 환불할 수 있으며, 환불을 거절할 수도 있습니다. 그러나, 판매자는 다음 사항에 해당되는 환불 요청에는 반드시 환불 요청을 승인하거나, 문제를 해결할 수 있는 업데이트를 게시, 또는 약속해야 합니다.

  • 상품이 설명한대로 동작하지 않습니다
  • 어떠한 문제로 인해 상품이 동작하지 않습니다.
  • 상품을 설치할 수 없습니다

위 사항에 해당하지만, 개발자가 환불을 거부하는 경우 support@repo.co.kr에 연락하여 Merona Repository의 중재를 요청할 수 있습니다.

만약 상품을 환불하는 경우, 환불한 상품의 재구매가 제한될 수 있으며, 모든 환불 요청은 최종 결정이기 때문에, 환불 요청이 거절되면 더 이상 환불 요청을 시작할 수 없게 됩니다.

환불은 어떻게 요청할 수 있나요?

이 사이트의 My Account 페이지로 이동하여, 구매 기록에서 환불할 거래의 Transaction 메뉴로 이동하여 환불을 요청하는 Dispute를 생성하세요. 그러면, 판매자에게 환불 요청이 제기됩니다.

모든 판매자가 당신의 언어를 할 수 있는 것은 아니니, 영어를 사용하여 환불을 요청하고, 왜 환불이 필요한지 설명하세요.

내 환불 요청이 거절되었습니다.

모든 환불 요청은 각 상품의 판매자가 직접 검토하고, 환불합니다. 만약 환불 거부가 잘못되었다고 생각하는 경우, support@repo.co.kr에 연락하여 Merona Repository의 중재를 요청할 수 있습니다.

환불한 금액은 어떻게 지급되나요?

환불 요청이 승인되고, 환불을 받았다는 메일을 받게 되면, 결제할 때 사용한 결제 수단으로 환불됩니다. 하지만, 결제 수단에 따라 환불 금액을 지불하지 못할 수도 있습니다. 그럴 때에는, Merona Repository와 고객님의 협의 하에 다른 환불 수단으로 결제 금액을 환불해드립니다.